Hjertet og nyrer.

Jeremia 17:9 BM11

Hjertet er mer svikefullt  enn noe annet, det kan ikke helbredes. Hvem kan forstå det?

Følelser er vanskelige greier. Jeg kan føle meg bra og fornøyd med livet – og så er det noen som sier noe, eller noe som skjer, eller så gjør jeg eller sier noe selv, og plutselig føles det ikke greit allikevel. Enten fordi jeg ble såret eller irritert eller fordi jeg såret noen andre og angrer det. Eller rett og slett fordi jeg ble minnet om en gammel sår og kjente at fet fortsatt svir.

Og motsatt – på en dårlig dag kan det komme en streif av solskinn som snur alt til det bedre.

Man kan ikke stole på følelser – de er altfor kompliserte. Men allikevel er det ofte følelsene som leder meg til Gud. En tro som sitter bare i hodet ville være en tørr sak. Så: takk for følelsene, men hjelp meg å stole på deg uansett….

Jeremia 17:7 BM11

Velsignet er den mann som stoler på Herren og setter sin lit til ham.

Legg igjen en kommentar

